Kinnitatud juhatuse liige Olga Teterez poolt 10.10.2025, Tallinn

1. Õppekava nimetus:
Eesti keele A2-taseme eksamiks ettevalmistamisele suunatud täiendkoolitus.

2. Õppekavarühm ja õppekava koostamise alus

ÕPPEKAVARÜHM: võõrkeeled.

ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS: EKõR (Euroopa keeleõppe raamdokument)
Võõrkeele kompetentsid keeleoskustasemetel A1-C2
https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid_Lisa/downloadFile/10824238
Eesti keele tasemetestid. Aadressil http://web.meis.ee/testest/

3. Eesmärk ja õpiväljundid

EESMÄRK: Koolituse lõpuks on õppija motiveeritud ja omandanud vajalikku keeleoskust eesti keele A2-taseme eksami sooritamiseks.

ÕPIVÄLJUNDID: Iga koolituse edukalt läbinu:
  • saab aru lihtsatest igapäevastest väljenditest ja lühikestest lausetest;
  • kasutab õpitud väljendeid ja lühilauseid oma vajaduste väljendamiseks ning oma lähiümbruse (pere, kodu, kooli) kirjeldamiseks;
  • vastab väga lihtsatele küsimustele ja korraldustele;
  • on omandanud esmased teadmised õpitava keele maast ja kultuurist.
4. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused

SIHTGRUPP JA ÕPPE ALUSTAMISE TINGIMUSED:
  • inimesed, kes vähesel määral valdavad eesti keele grammatikat, selged on vähemalt mõned sõnad ja laused ning kes soovivad omandada algtaseme keelekasutaja hea esmase keeleoskuse;
  • inimesed, kes tahavad omandada eesti keelt igapäevases elus hakkamasaamiseks ja eesti keele A2-taseme eksami sooritamiseks.

5. Õppe maht, õppe ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid

ÕPPE MAHT JA ÜLESEHITUS: Koolituse kogumaht on 200 ak. tundi, millest 150 ak. tundi auditoorset tööd ja
50 ak. tundi iseseisvat tööd.

ÕPPEKESKKOND: Koolitus toimub aadressil Vabaduse väljak 2, Tallinn. Koolitusklassid vastavad tervisekaitse nõuetele. Igale koolitusel osalejale tagatakse kohvipaus. Koolitusel on võimalik kasutada toimivat internetiühendust. Osalejatele on koolituskeskuse poolt tagatud töövahendid.

6. Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja -materjalid


7. Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused


Üldised hindamiskriteeriumid
Autentsus: Õppija keelekasutus peaks olema autentne ja vastama reaalsele suhtlusolukorrale.
Koherentsus: Keel peaks olema koherentne, loogiliselt üles ehitatud ja hõlpsasti mõistetav.
Iseseisvus: Õppija suutlikkus iseseisvalt ülesandeid täita ja oma keeleoskust demonstreerida ilma liigse abita.

8. Väljastatavad dokumendid

Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud õppijale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise ja läbitud teemade kohta.

9. Koolitaja kvalifikatsioon

Veera Jefremova on eesti ja vene keele õpetaja. Omandatud kõrgharidus, magister (Tartu Riiklik Ülikool 1966.a. vene keele ja kirjanduse eriala; Tallinna Pedagoogiline Instituut, 1989.a. eesti keele ja kirjanduse eriala).
Made on
Tilda